Kaikki kotisivut: 

  • sv
  • nb
  • da
  • fi

Suojaraudat

Moottorin suojaraudat suojaavat moottoripyörää sen kaatuessa. Kuulostaa melko itsestään selvältä, eikö vain? Monet markkinoilla olevat suojaraudat keskittyvät kuitenkin suojaamisen sijaan pikemminkin tyyliseikkoihin. Suojaraudan oikeanlainen toiminta vaatii ensisijaisesti oikeaa sijoituspaikkaa. Touratechin suojaraudat kiinnitetään mahdollisuuksien mukaan moottoripyörän runkoon. Mikäli suojaraudat kuitenkin joudutaan kiinnittämään esimerkiksi moottorin lohkoon, on raudan ja moottorin välissä käytössä kappale, joka suojaa lohkoa pyörän kaatuessa. Suojaraudan on lisäksi suojattava moottoria riippumatta pyörän kaatumissuunnasta. Pelkästään sylinterin tai tankin edestä tai alta suojaava rauta ei siis ole suositeltava ratkaisu. Touratechin valikoimassa on kaikkiin markkinoilla oleviin seikkailupyöriin ja useisiin touringpyöriin sopivia suojarautoja. Hae omaa malliasi verkkokaupasta.

kygXOd-6-2000

 

Materiaalit

Useimmat Touratechin suojaraudat ovat ruostumatonta terästä, jonka etuna on erinomainen kestävyys ja ruostumattomuus raudan naarmuuntumisen jälkeenkin. Käytössä olevat pultit ja asennukseen liittyvät yksityiskohdat ovat pitkälti myös ruostumattomia. Suojarautaa asennettaessa on tärkeä aina käyttää kaikissa pulteissa asennustahnaa (alumiini- tai kuparitahnaa), sillä ruostumaton teräs voi lämmetä todella kuumaksi ja ilman tahnaa pultit voivat “leikata kiinni” asennettaessa. Tämä käy ilmi myös asennusoppaasta.

Essential Accessories - KTM 1190 (6)-2000

Vinkki: maalattu rauta on tyylikästä, mutta sähkökiillotetussa versiossa (hopeanvärinen) naarmut eivät puolestaan juurikaan näy pienten kolhujen jälkeen.

 

Kaikkiin merkkeihin

Moottorin suojarautoja on tarjolla useimpiin markkinoilla oleviin pyöriin. Raudat on suunniteltu suojaamaan optimaalisesti olematta turhan painavia ja kömpelöitä. Touratechin henkilökunnalla on omakohtaisia kokemuksia useimpien suojarautojen kanssa, joten ne toimivat todistetusti. Kannattaa kuitenkin muistaa, että suojaraudat on kehitetty joustamaan ja taipumaan kovien iskujen seurauksena, jotta moottori ei ottaisi joutuisi vastaanottamaan iskuja.

K_01-620-5160-0_1 (1)-2000